lauantai 21. huhtikuuta 2012

Sisko tahtoisin jäädä, mutta moottoritie on kuuma!

Otsikosta voi ehkä päätellä miten on päässyt käymään. Eli siis hyväksyin sen työtarjouksen josta kerroin edellisessä postauksessa. Lennän Saksaan Hampuriin 7 tai 8 toukokuuta! Päivämäärät menivät aika nappiin, koska nyt mulla on hyvin aikaa hoitaa tuo lääkärihomma alta pois!
Kerrataanpas nyt vähän sitä, että mihin oon taas ryhtymässä. Eli siis paikka on pohjoissaksassa ihan tanskan rajalla. Työnimike on "showgroom" eli siis kisahoitaja. Tulen siis olemaan se, joka kulkee ratsastajan mukana kaikissa kisoissa, saksassa ja ympäri eurooppaa, huolehtii kisahevosten siisteydestä ja klippaamisesta, kaiken pakkaamisesta ym mitä muuta nyt kisoihin lähtemiseen kuuluu. Lisäksi sain kuulla iloisen uutisen! Saan ratsastaa kisahevosia viikolla, koska ratsastaja itse ei niitä joka päivä ratsasta! Mulle siis kuuluu niiden kevyt liikuttaminen :p Jännittää hieman, koska viimeksi ennen joulua belgiassa ratstastelin kilpahevosia ja nekin oli 4 ja 5-vuotiaita. Mutta eiköhän se ihan hyvin mene! Ennen lähtöä, mun pitää ostaa uudet chapsit, koska edelliset hajosivat jo belgiassa, lisäksi oon haaveillu, et ostaisin charles owen classicin tai hamptonin, koska heitin saksassa roskiin oman lamicellin potan, koska se ei mahtunut mihinkään! Toki mulla on tuo eurohunterin perus ilmastoitu potta, mut se meinaa olla vähän iso...
Palkka mulla tulee olemaan tuossa työssä sama mitä edellisessä, lisäks saan ilmaisen asumisen ja auton käyttöön. Elän vielä vähän epätietoisuudessa sen asunnon ja hevosmäärän suhteen, mutta uskon, että kaikki tulee olemaan ihan ok. Ratsastaja kun kuulosti tosi mukavalta ja reilulta ja kuuluu horze-tiimiin! Tässä linkki nettisivuille, jossa on kys ratsastajan haastattelu etusivun alhaalla. Tekstitettynä englanniksi! http://www.stall-leichle.de/index.php?id=162 Lisäksi heillä on fb sivukin, joihin pääsee nettisivujen kautta, sieltä mistä valitaan kieli.

Eilen kävin ostamassa itselleni violetin suuren matkalaukun, koska päätin, että tällä kertaa lähden matkaan kahden lentolaukun voimin. Tavaraa kun on tässä vuoden saatossa kertynyt niin paljon, eikä niitä raskisi kotiinkaan jättää! Tässä kuva kaaoksesta joka on meidän olkkarissa!




Tuossa se mun namu uus matkalaukku <3 Sen ostaminen olikin yksi operaatio. Nimittäin laukkukaupassa mun korkkarista napsahti korko irti (hyvää halpaa saksalaista laatua) Siinä piti sit miettiä, et mitenhän saan laukun vietyä autolle nilkuttamalla. Myyjä sit mainosti, et heillä on crockseja myytävänä, joten ostin sellaiset! Piti vielä sen jälkeen sit suunnata kenkäkauppaan, koska ei kehdannut puutarhakengillä kaupungilla kävellä ja me oltiin just saavuttu sinne.

Juups, mut tässä ois vielä reilu pari viikkoa aikaa kotisuomessa! Sen aikana ajattelin nukkua tosi paljon ja nähdä kavereita ja koittaa olla tuhlaamatta viimeisiä rahojani. Oon kyllä tosi innoissani ja vähän jopa hermostunut uudesta työstäni ja toivon, että kaikki menee hyvin ja ne tykkää minusta eikä munkaan tarvi itkun kanssa lähtä sieltä heti kotiin. Sepä selviää sitten, mutta voin kertoa, että kaikenlaista on tullu nähtyä ja koettua, joten pienet vastoinkäymiset ei mua murenna!

Kiitti taas lukijoille kun olette pysyneet messissä :) Toivottavasti te vielä tätä luettekin, ettekä vaan mukamas....

4 kommenttia:

  1. Onnee uudesta työstä!:) itellekki tulee kauhee hinku lähtee kesällä pariksviikoks ulkomaille, mutta ehkä se saa odottaa:D

    VastaaPoista
  2. Mä lähden viidestoista päivä Tanskaan. Tarttiskohan itekin harkita blogia?? Taitaa kyllä olla toi nettiyhteyksien saaminen toimintaan ongelmallista.. =(

    VastaaPoista
  3. Saako udella mihinpäin pohjois-saksaa? Itse työskentelen n.26kilometrin päässä kielistä estehevosten parissa myös :)

    VastaaPoista