keskiviikko 18. huhtikuuta 2012

Kuulumisia!

Terveiset lumisesta Oulusta. Kevät ei taida sit tulla ollenkaan. Kaipuu ulkomaille on kova. Ruoho aidan toisella puolella on aina vihreämpää, tästä johtuen oon alkanut hakeen taas töitä ulkomailta. Mulla on profiili yard and groom sivustolla ja yhteydenottoja on tullut paljon. Yksi parhaista on saksasta. Kyseessä olisi kisahoitajan paikka. Kyseinen ratsastaja käy kisoissa joka viikonloppu ja kiertelee international kisoja ympäri eurooppaa. Mun tehtävä olisi kulkea aina mukana kisoissa. Kotona tehtävänä olis satuloida hevosia sekä huolehtia että hevoset olis klipattuja ja puhtaita kisoja varten, huolehtia hevosauton pakkaamisesta, varusteiden putsaamisesta yms. Ilmeisesti mulle ei kuuluisi karsinoiden siivous tai ruokkiminen, koska tallilla on muitakin hevosenhoitajia. Paikka on pohjois-saksassa, ihan tanskan rajalla. Paikka vaikuttaa ihan super kivalta ja ratsastaja tosi mukavalta ja hevosrakkaalta. He haluaisivat minut sinne heti koeajalle, mut mulla on huomenna verikokeet ja jos niistä löytyy jotain, niin pitää vielä mennä lääkäriin. Mulla ollu tässä monenlaisia oireita, joten haluan vaan varmistaa et kaikki on kunnossa ja jos ei ole, haluan tietää mikä on ja saada siihen hoitoa. Ajattelin, että soittelen tänään tuonne saksaan ja selitän tilanteen. Kysyn, että olisiko mun mahdollista tulla parin viikon sisään. Toivon, että se käy. Mut uskon, et sen pitäisi olla ihan ok, koska ei kauheasti ole nyt hevosenhoitajia tarjolla.
Huono puoli tässä on se, että en ilmeisesti saisi ratsastaa, mut mua ihan sikana kiinostain kierrellä kaikissa isoissa kisoissa ympäri eurooppa, vaikka se onkin tosi rankkaa, mut kotona oleminen on vaan tylsää. Palkkakin tässä paikassa olis ihan hyvä ja asuntoki löytyy.

Olis silleen helppo ottaa tuo paikka, koska se on saksassa. Maa on mulle tuttu, eikä tarvis taas totutella uuteen maahan ja kieleen. Saksaakin oon alkanut vähän oppimaan ja olisi kiva oppia lisää.

Kirjoittelen lisää sitten kun tiedän enemmän!

Oon myös ollut yhteydessä norjaan yhteen paikkaan, mut siellä olis junioriratsastaja ja se ei mua jotenkin inspaa. Lisäks mulle lähetettiin just viestiä hollannista jossa ois kisahoitajan paikka ja sais vissiin ratsastaakkin. Jos saksan paikka ei nappaa, niin sit voisin olla tuonne hollantiin yhteydessä.
Täällä suomessa ylöjärvellä olisi myös yksi paikka johon etsitään ammattitaitoista hevosenhoitajaa ja olen sinne jo soitellutkin. Sanottiin, et mulla vois olla mahollisuus saada se paikka, koska mulla on ulkomaan kokemusta, mutta siitä ei oo kuulunut nyt viikkoon, enkä pysty enää odottelemaan, joten pakko alkaa etenemään tässä hommassa. Maailma kutusuu taasen Alinaa, enpä sitä ois uskonut kun saksasta lähdin, niin väsynyt ja turhautunut kun olin. Tähän jää koukkuun.

Niin ja kiitti lukijat kun olette pysyneet messissä, tää ei oo vielä tän blogin loppu ;)

HOX!! Mun entiselle työpaikalle etsitään hevosenhoitajaa. Paikan pomo on ollut aina oikein tyytyväinen suomalaisiin hoitajiin, joten jos jotain kiinostaisi lähteä edes kesäksi, niin multa saa lisätietoja!

5 kommenttia:

  1. Ihan mahtavaa! Itseänikin kiinnostaisi tämmönen homma lukion jälkeen :) Tuo Pohjois-Saksan paikka kuulosti tosi kivalta!

    VastaaPoista
  2. Näitä lukiessa alkaa kyllä vahvistua se että meikä vielä joskus lähtee ulkomaille hevoshommiin... :D

    VastaaPoista
  3. Tuun morjestaan jos nään sut jossain kisoissa, itsellä samat suunnitelmat.. =)

    VastaaPoista
  4. Heippa!
    Mua vois kiinnostaa toi sun entinen työpaikka, este vai koulupuolen? Saako sinne oman hevosen mukaan?
    Itse oisin valmiiksi sopivasti saksassa, mutta työpaikan vaihdos edessä..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Estetalli on kyseessä. En menis vannomaan että omaa hevosta sais mukaan ja jos onnistuisi, niin pitäis sit työllä tai rahalla korvata. Sinne kyllä tarvittais nyt hevosenhoitajaa, mutta niillä ois varmasti ratsastajallekki tarvetta, että joku sellainen henkilö joka auttais muita hevosenhoitajia aamutallissa/iltatallissa ja sit ratsastaisi muutamia heppoja päivässä ja toki auttais sit kävelykoneeseen laitossa yms :)

      Poista