perjantai 29. kesäkuuta 2012

Ei pysty, liian kuuma!

Anteeksi kun kokoajan puhun tästä kuumuudesta, kun te siellä suomessa kärsitte ei niin kesäisistä ilmoista. On kyllä ihan kumma juttu, että sinne ei sit kesä tule! Mut oikeesti, täällä on liian kuuma! Koitappa nyt olla hevonen jonka pitää juosta narun päässä maneesissa, jossa on muovikatto eikä ikkunoita! Voin kertoa, et tuli vähän sauna mieleen. Mulla valu hiki naamaa pitkin ihan norona kokoajan. Ulkonakin on toki aivan kamalan kuuma ratsastaa, joten Exellen kans käytiin sit vaan pieni kävelylenkki maastossa. Se teki kyllä molemmille hyvää, varsinkin kun mulla oli aamulla vuosisadan mahakipu. Alotettiin tänään kuudelta laittamalla kaikki C:n hevoset laitumelle muutamaksi tunniksi. Kaikki hevoset tänään slovakialaisen heppahoitajan kans juoksutettiin maneesissa. Pidin päivällä vähän pidempää taukoa ja nukuin päikkärit. Vetää ihan väsyneeksi tää homma.
                     Calista laitumella

C lähti keskiviikko iltana tyttärensä kans taas kisoihin. Eilen käytiin sen slovakin kans kaikilla kuudella hevosella maastossa. Menin Amandalla, Anastasialla ja Zietzolla. Slovaki Carubinalla, Calistalla ja Ziaralla. Z:n ja Z:n kans käytiin vähän pidempi lenkki metsässä ja ravattiin, muiden kans lyhyempi kävelylenkki. Illalla juoksutin Exellen sivuohjilla. Oon nyt ottanu vähän rennommin sen kans, koska se sai jotenkin laitumella hierrettyä päästänsä karvoja kahdesta kohtaan. En raski kauheena ratsastaa sillä jos suitset vaikka sattuu osumaan niihin hiertymiin. Ne on kuitenki nyt paljon paremmat kun oon laittanu rasvaa ja huomenna vois vähän ratsastaa. Hellettä se on kyllä taas luvannu, et jospa menis vaikka laukkaradalla sen kans silleen rennosti. Mua ei oikeesti ees huvita rynkyttää kentällä tällä kelillä ja se on muutenki paljon kivempaa jos C on auttamassa mua.

Huomenna on taas vuorossa kaikkien kans maastoilua ja alotetaan kuudelta laittamalla kaikki laitumelle. Kiva kun se slovaki voi nyt auttaa mua heppojen liikutuksessa, koska sen hoidettavat on kisoissa.
(Zietzon ja Anastasian omistaja kävi just jutteleen tuossa. Se on niin kiva, aina ottaa sen heppojen kamppeet pesuun kotiin ja tuo kaikkia uusia juttuja ja auttelee viikonloppuna)
                     Anastasia kävelykoneessa

2 kommenttia:

  1. Ihanan kesäisen näköistä siellä, toi hellekkin kuulostaa aivan ihanalta. Mä voisin vaihtaa tän kolean tuurilla +15 astetta tohon ihan millon vaan! Saattais ponit olla eri mieltä, mutta sitten voisin vaihtaa pitkähihaiset ja hupparit t-paitoihin vihdoinkin :D Oon kokoajan ihan jäässä ja joudun pukemaan ihan hirveesti päälle etten jäätyis ihan totaalisesti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. no kyllä itekki mielummin helteestä nautin/kärsin, kuin että oottelen niitä kesäilmoja kokoajan :D
      huomenna alkaakin sit taas sateet, mut täällä se taitaa olla silleen, et pari pv viikosta sataa ja loput päivät hellettä, joten en valita!

      Poista