tiistai 17. heinäkuuta 2012

Päivä 4: Harrastus

Mulla ei tällä hetkellä oo mitään harrastusta, koska tää heppahomma on mun työ. Suomessa ratsastaminen oli harrastus, lisäksi mulla oli 2 aivan ihanaa kania joiden kanssa kävin näyttelyissä ja se oli kiva harrastus! Välillä oli kaneja vähän enemmänkin.. Tässä nyt kuvia mun kaneista ja vaihteeksi ikävä tuli.. Ja pahoittelen lukijat kun mulla on nyt tää haaste joka menee ohi aiheen, mut koittakaa kestää!






Päivä 1: Omakuva
Päivä 2: Suosikkitavara

Päivä 3: Perheenjäsen

Päivä 4: Harrastus
Päivä 5: Vanha kuva
Päivä 6: Teema: "vihreä"
Päivä 7: Kuva, jota en koskaan julkaissut
Päivä 8: Suosikkikuva
Päivä 9: Päivän asu
Päivä 10: Tämä tekee minut iloiseksi
Päivä 11: Hullua
Päivä 12: Arkeni
Päivä 13: Teema "valo"
Päivä 14: Talvikuva
Päivä 15: Rakkaus
Päivä 16: Mustavalkoinen omakuva
Päivä 17: Hetki
Päivä 18: Tunteet
Päivä 19: Täällä minä asun
Päivä 20: Teema: "erilaiset"
Päivä 21: Kun olin pieni
Päivä 22: Tästä olen riippuvainen
Päivä 23: Kesäkuva
Päivä 24: Tämä tekee minut surulliseksi
Päivä 25: Kaikessa kiireessä
Päivä 26: Tämä naurattaa aina
Päivä 27: Teema: "kaksi"
Päivä 28: Sää
Päivä 29: Uusin kuva minusta
Päivä 30: Valinnainen kuva


Jotta koko blogi ei menisi ihan höpöksi, loppuun vielä kuulumisia!
Aikasemmin kerroin siitä Tassina tammasta jolla oon alkanut ratsastamaan ja nyt se on muuttanu C:n talliin kaikkien mun mussukoiden seuraksi! Nyt saan sit lelliä sitä niinkuin kaikki mun muita heppoja. Se on tosiaan ollu ennen C:n tallissa ja se on kyllä iloinen kun on päässy takaisin tärkeimpien hevosten seuraan :) Oon ratsastanu sitä nyt joka päivä ja lisäksi se menee laitumelle niinkuin kaikki muutkin mun hoidokit. Hoidan sitä ihan samalla tavalla mitä muitakin. Nyt C:llä on vaan 4 vakituista hevosta joita se ratsastaa, koska Carubina vaihto tallia, mut se on nyt yhtä sellasta gp-tason tammaa ratsastanu muutaman kerran, joten voi olla, että se siirtyy meidän listoille. Se on vähän v-mäinen tamma..
Tänään menin Tassinan kans laukkaradalla ja se meinas laiskotella, mun piti kokoajan pitää pohkeet kiinni, kun muuten se vaan ois pydähtyny ku seinään. Edellisinä päivinä se on ollu reippaampi. Eilen menin sen kans kentällä ja laitettiin kapula selkään ja laukkasin se selässä. Istunta oli jälleen kertaheitolla parempi, vaikka on se nyt kyllä muutenkin parantunu ja ajattelen sitä tosi paljon kun ratsastan. Oon myös kerenny muutaman kerran käydä maastossa Tassinan kanssa ja se on tosi brave! Exellen omistaja on nyt ratsastanu sitä ja sit muut ratsastajat. Kumma homma kun aluksi ratsastin sitä joka päivä, mutta nyt en ollenkaan! Toki en valita, onhan Tassina aivan eri luokkaa, sillä on kuulemma hyvä suku ja se hyppää re 130 cm. Laitan myöhemmin siitä paremman esittelyn kuvan kera ;) Vois pyytää C:tä ottaan meistä yhteiskuva kun oon sen selässä.


Meillä on kisat huomenna, to ja pe. Huomenna lähtee vaan Amanda, torstaina Zietzo ja perjantaina Anastasia ja uus tamma Spacy. Saa nähä kuinka se jaksaa kisoissa hirnua, kun täällä se hirnuu vieläki ihan hulluna ja tosi kovaa ja korkealta kokoajan! Tänään se meinas tiltata yhen meidän poneista.. Niillä poneilla on sisäänkäynnin molemmin puolin avoin oviset karsinat, niissä siis on vaan sellaset kankaiset ja ketjuista tehnyt esteet edessä. Talutin Spacyä sisään talliin ja toinen poneista, äkäisempi tapaus hyökkäs sitä kohti hampaat irvessä. Spacy sit anto samalla mitalla takasin, hyppäs ilmaan ja potkas ponia takajaloilla suoraan kohti, ihan tähtäs! Vähän kait säikähin. Tapahtuman jälkeen mulla kädet tärisi. Se vaan tuli niin puskista koko homma.. Ponia ei kuitenkaan onneksi osunut. Ärsyttää vaan kun pitää tuolleen hyökkiä kohti. Lisäks meillä on sellanen tosi iso ruuna joka hyökkää karsinan ikkunasta tappoilme päällä aina kun hevoset kävelee sen karsinan ohi. En älyä miks ne ei voi sulkee sen ikkunaa, ei oo kivaa kun se yrittää tappaa mut hevoset aina kun ne ohittaa sen..


Täällä meidän lähellä asuu yks tyttö joka kisaa esteitä ja se ettii hevosenhoitajaa joka vois ratsastaa sen hevosia sileällä ja maastossa, kävelyttää niitä yms. En tiedä työnkuvasta sen enempää, mut jos jotain kiinostaa tietää lisää, niin voin hankkia lisätietoja :D

4 kommenttia:

  1. Haaste on kiva, joten ei häiritse ollenkaan :)

    Olis kyllä todella mielenkiintoista ja jännittävää lähteä hoitajaksi ulkomaille.. Mutta mulla ei ole hoitamisesta juurikaan kokemusta. Ikää ja muuten taitoa olis riittävästi, mutta.. Pelottavaa, jos olisinkin surkea ja saisin jotain tuhoa aikaan..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Eipä sitä kokemusta saakkaan jos ei ikinä uskalla lähtä, pitää vaan rohkeasti aloittaa ensimmäinen työ ja sen jälkeen kaikki on vaan helpompaa :)
      Kuule, oon itekki saanu välillä jos jonkinmoista tuhoa aikaan ja se kuuluu asiaan kun opettelee jotain uutta! Vaikeuksien kautta voittoon sanotaanko vaikka näin, ite tullu mokailtua paljon, mut se on tehny musta hyvän hoitajan :)

      Poista
  2. Kuinka monta hevosta tällä tytöllä on? Itse olen töissä tällä hetkellä Suomessa ja hetken olen ollut Saksassa hoitamassa kenttähevosia, mutta ulkomaille lähteminen kiinnostaa edelleen. En vain halua vastuulleni liikaa hevosia...

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 9 hevosta, mutta etsii henkilöä joka voi auttaa ratsastamisessa, hevosenhoitaja sillä on erikseen, mut uskon, et molempien pitää auttaa talleissa ja muissa asioissa, mut pääsääntösesti olis vaan hevosten liikuttamista sileällä ja maastossa, taidoista riippuen hyppäämistäkin.

      Poista