keskiviikko 15. elokuuta 2012

Nyt kyllä sattui!

Otin tänään maastossa pienen ilmalennon olkipellolle (vasta-ajetulle) ja voin kertoa että sattu. Molemmat kyynärpäät on mustelmilla ja niissä on muutama viiltohaava. Lisäksi täräytin jotenkin lantioni eli mun tapauksessa jenkkakahvani ja siihen sattuu ihan sikana.. Tuntuu, kuin se ois ihan jumissa :s Laitoin siihen jotain arnika geeliä, mut ei se mitään auta. Särkylääkettäkään ei ole, eikä mitään muutakaan. Huomenna pitäs ratsastaa 5 hevosta. Jos ei onnistu tän kivun takia, niin en ala!
Olin maastossa Zamiralla ja se välillä kyttää kaikkee. Käveltiin ihan rennosti toisen ratsastajan kans ja yhtäkkiä se otti kauheen sivuloikan kun näki viemärikannen. Mulla sit lähti tasapaino ja heppa alko hyppimään ja lähti sit alta silleen et mää lensin ihan kunnolla sinne pellolle. Syy tähän hevosen reagtioon oli luultavasti se, et sillä on ollu huono ratsastaja ennen ja se pelästyy jos ratsastaja ei istu tiiviisti. Tässä tapauksessa se siis säikähti sitä kun mulla lähti tasapaino ja horjahin toiselle puolelle satulaa. Onneksi tapahtuman jälkeen Zamira ei lähteny juoksemaan. Toinen ratsastaja tuli nopeasti alas ja otti Zamiran. Toinen ongelma oli sit satulaan pääsy, eikä se toki onnistunut. Ensinnäkin mulla tärisi kädet ja toiseksi hevosella säkää yli 170 cm. Lisäksi se olisi ollut helpompaa jos olisin 10 kiloa kevyempi ja ehkä tässä on nyt viimein kunnon syy alottaa laihdutus. Onneks toinen hevosista oli 10 cm pienempi, joten kiipesin sit sen kyytiin. Ottaa päähän olla tällanen...

C on nyt ollu pois 3 päivää, siis siellä euroopan mestaruuksissa tyttönsä kans. Ne on tän koko viikon pois, joten mun pitää huolehtia hevosten liikutuksesta. Tänään mulla oli vaan 3 liikutettavaa, koska Ziezo ja Anastasia ratsastettiin muiden ratsastajien toimesta. Kolmella muulla kävin sit maastossa. Tänään on ollu yli +30 astetta lämmintä ja viikonloppuna on vissiin yli +35 astetta.. Huomenna mun tosiaan pitää ratsastaa 3 hevosta laukkaradalla ja 2 maastossa. Zamiran selkään en varmaan saa enää mennä. C ei oo vielä soittanu, mut se on sen verran perfectionisti, et luultavasti ajattelee et hajotan Zamiran tai jotain..

Mulle tuli ihan hullu idea, et ottasin maaliskuussa 2 viikkoa lomaa ja menisin espanjaan sunshine touriin lomaileen ja bilettään. Vähän ois kivaa! Vois vaan katella kisoja siellä auringossa, nähä kavereita ja mennä jokaisiin bileisiin eikä tarvis aamulla olla puoli 7 karsinoita siivoamassa :D Mut tokihan sitä ois kiva käydä kotonaki sillon maaliskuussa, mut kattoo nyt ;)
Sunshine tour 2012

3 kommenttia:

  1. Toivottavasti toivut pian tuosta tippumisesta! Osittain tuon takia pikkuponit ovat kivempia, ei ole niin pitkä matka alas :D Mutta aika paha tippua olkipellolle, eivätkös ne ole aika teräviä ne katkaisukohdat? Paranemisia ja pian entistä ehompana taas hevosen selkään!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. kyllä se hemmetin terävä on se vastaleikattu olkipelto :D mut kiitti! just "varaäiti" eli meidän kodinhoitaja toi mulle särkylääkettä ja jotain särkyvoidetta, et katotaan miten on aamulla asiat :)

      Poista
  2. Kotona voisit ainaki sen 1:n viikon kävästä!!! :) Koitahan parannella mustelmat, eläkä hajota itteäs kokonaa sielä.

    VastaaPoista