lauantai 2. maaliskuuta 2013

Hevosten kans voi käydä hullusti!

Tänään tuli todistettua se, että oikeanlaiset kengät ratsastuksessa ovat välttämättömät! Tänään maastossa C:n tytön groomi meni hevosen kanssa ympäri, koska hevonen liukastui. Ratsastajalla oli liian isot ratsastukseen sopimattomat kengät jaloissa ja ne jäi jalustimiin kiinni. Hevonen siis kaatui ja nousi pian ylös, mutta ratsastaja jäi roikkumaan jalustimiin ja satula valui mahan alle. Hevonen alkoi laukkaamaan ja ratsastaja hiissasi perässä muutaman metrin kunnes lopulta hevonen potkaisi ratsastajan pois ja isku tuli vatsaan. Ratsastajalle ei kuitenkaan kovin pahasti käynyt. Jalasta meni nivelsiteet, korvaan 3 tikkiä ja haavoja ympäri kroppaa. Nyt ois vähän saikkua tiedossa ja sit kevyttä työtä, ei liikaa seisomista tai kävelyä.

Meillä oli tänään täällä lapsiporukkaa treenaamassa ja tunteja oli koko päivän. Sen takia meidän piti maastoilla kaikilla hevosilla, eikä C ratsastanut kun se piti niitä tunteja. Kävin neljällä hevosella maastossa ja kaikki mun hevoset käyttäytyivät hyvin. Olin aivan jäässä koko päivän, kun istuin vain satulassa!
Eilen Donatella lähti uuteen kotiin ja tilalle tuli kimo tamma. Saas nähä millainen tamma se sitten on, kun C alkaa ratsastamaan sitä.
                     Donatella
Huomenna oon vapaa jostain kello kymmenestä eteenpäin ja tarkoitus olis siivota ja sit nukkua ja kattoo leffoja. Oon aivan poikki! Mut kun tekee tällasta työtä ja on tosi väsynyt, niin nukkumista alkaa arvostamaan ihan eri tavalla. Lisäksi tulee nukuttua paljon paremmin ja unen saa helposti yheksältä ja sit nukkuu sinne kuuteen asti ihan sikeästi.

7 kommenttia:

  1. Heippa! Ois kiva kuulla lisää asumisesta Sveitsissä ja sinne muuttamisesta, esim. mitä papereita tarvitsee täyttää jne.

    Oon nyt au pairina Ruotsissa, mutta ois tarkotus olla vielä tän jälkeen yks vuos pois Suomesta. Ihan oikeelta ammatiltani oon hevostenhoitaja, niin tosin niistä hevoshommistakin ois kiva kuulla :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No täällä saa olla 3 kuukautta turistina, sen jälkeen pitää hakea jotain lupia. Töitä ei saa tehdä päivääkään ilman työlupaa. Kaikki paperihommat tehtiin mulle tän työpaikan puolesta, ite vaan laitoin nimmareita :D Mut siis mulla on nyt viiden vuoden työlupa joka sallii mun oleskelun ja työskentelyn täällä. Sit on kaikki vakuutukset jotka kattaa sairastumisen ja onnettomuudet yms.
      Oon vähän huono ottaan asioista selvää ja varsinkin kun oon täällä vaan melko lyhyen ajan. Mut siis mun tietääkseni ei tarvi vaihtaa suomalaista passia sveitsiläiseen, mut joissain muissa maissa pitää, koska sit se kotimaa ei ota veroja palkasta.

      Poista
  2. hyi kauheeta toi tapaturma..siellä ei sitten ole käytössä turvajalkkareita.?kaikkea sitä kyllä voi sattua.

    VastaaPoista
  3. minkä takia Donatella myytiin?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. koska suurin osa hevosista täällä on myynnissä :) hepat vaihtuu kokoajan!

      Poista
  4. Moikka Alina!!
    Kiitos tästä mahtavasta blogista :D. Oon seurannu vasta hetken nyt kun ite reissaan Sveitsissä ja tarkoitus olis hakea sieltä nyt kesäksi töitä. Nostan sulle hattua, että oot lähtenyt yksin maailmalle töihin. Vaikuttaa siltä että oot löytäny mukavan tallin missä työskennellä. Kuinka pitkä matka sulla on Berniin sieltä? zemppiä todella paljon sinne :D !!!
    Ulla

    VastaaPoista