torstai 7. kesäkuuta 2012

Morgen in der Schweiz!

Huomenna loppuu lomailut! Pääsen vihdoin takaisin töihin, onhan sitä jo odotettu! Mun pää ei helposti kestä lomailua, eikä kroppakaan siitä tykkää. Mut on luotu paiskimaan duunia ja mitä enemmän, sitä parempi! Jospa sitä nyt koittas tavoitella kesäkuntoa 2013 ;)

Mut aluksi niistä pääsykokeista! Ne tosiaan oli tänään. Aamulla herätyskello soi 5:15, takana oli muutama nukuttu tunti. Lomailu saa mun unirytmit aina ihan sekasin ja en pysty nukkumaan kunnolla vaikka olisinkin väsynyt. Kuudelta lähdettiin äitin kans matkaan ja ajettiin kahdessa ja puolessa tunnissa Rovaniemelle. Pääsykoe alkoi kymmeneltä kirjallisella osiolla jossa oli kolme osaa. Eka tein englannin tekstin sisältökysymykset ja teksti oli osaksi kyllä ihan hepreaa. Siinä oli kauheana sanoja joita en muista, mutta olen ne joskus oppinut. Ne vaan nyt on päässyt unohtumaan, kun niitä ei tarvi käyttää, ei kukaan niitä arjessa käytä! Siinä oli sit 4 kysymystä siitä tekstistä ja kyllä mä niihin kaikkiin sain silti tekstiä. Toiseksi oli englannin essee ja siinä helppo aihe, etä mitä elämyksiä odottaa matkustaessa suomessa. Sain ihan hyvin siitä tekstiä. Lopuksi oli 15 matikantehtävää, jotka oli täyttä hepreaa, mutta onneks niissä oli vastausvaihtoehdot, joten tuli sit vaan pääteltyä kaikki.

Siinä piti sit pari tuntia ootella haastattelua ja se oli pareittain. Meni mun mielestä ihan hyvin, se toinen oli sellanen 18-vuotias tyttö, ihan fiksun olonen, mut kyllä mä olin se joka oli enemmän äänessä.
Viimestään 17 päivä heinäkuuta tulee opiskelijavalinnan tulokset. Mulla on ihan hyvä fiilis tuosta, enkä jaksa kauheena miettiä sitä, pääsen tai en pääse.

Huomenna siis Sveitsiä kohti. Lento Oulusta lähtee yhdeltä päivällä ja siitä Tukholmaan kestää puolitoista tuntia. Tukholmassa mun pitää sit oottaa muutama tunti Zurichin lentoa. Sveitsiin saavun illalla 7 aikaan. Siitä otan sit junan Berniin josta mut tullaan hakemaan ja viedään tallille :)

Tässä tulee vähän faktoja Sveitsistä!
Pääkaupunki: Bern (saksankielinen)
Asukkaita: 7,9 miljoonaa
Naapurimaat: Saksa, Italia, Ranska, Itävalta
Puhutut kielet: Saksa 63,7% (Sveitsinsaksa) Ranska 20,4% ja Italia 6,5% myös retoromaani 0,5%
Poliittinen järjestelmä: Demokratia
Talous: Yksi euroopan vauraimmista maista
Rahayksikkö: Sveitsin frangi



Mut seuraavan kerran musta kuulee sitten muilla mailla!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti