maanantai 17. syyskuuta 2012

Jotakin oon oppinut!

Tänään ekaa kertaa tän reilun kolmen kuukauden aikana musta tuntui, et oon oikeesti parantanu mun istuntaa paljon. Mulla on vihdoin loksahtanu palaset kohdilleen ja oon ymmärtänyt oikeanlaisen istunnan ja sen vaikutuksen hevoseen. Voin kertoa, et on hyvä fiilis! Kerrankin näkyy valoa tunnelin päässä, enkä enää ajattele, että oon vaan lahjaton ja en voi koskaan oppia! Ratsastin tänään taas sen ihanan Last Tyconin (joka on myyty ja lähtee viikon päästä) ja C heitti aina jotain pieniä kommentteja. Aikasemmin se suunilleen huusi mulle ihan raivona ja oli niin paljon pielessä mun ratsastuksessa, mutta tänään se vaan kommentoi, että laita olkapäät taakse, koska joskus mulla ne kääntyy eteenpäin, varsinkin ympyrällä sisäpuolen olkapää. Myöskin C sanoi, et oon ihan muutamassa päivässä onnistunut saamaan mun ratsastukseen enemmän energiaa ja saan hevoset paremmin kuulolle ja liikkumaan. Lisäksi sain hieman lisää vaikeusasteita ja pääsin ratsastamaan kavalettia! Oon niin onnellinen, kun oon kehittynyt edes siihen pisteeseen! Nyt ei enää tunnu ihan hullulta idealta, että pääsisin joskus hyppäämään. En siis tarkoita, että en olisi koskaan hypännyt, mutta nyt aloitan ihan alusta kaiken ja opettelen tekemään kaiken oikein, hevosystävällisesti ja siististi.

Se on auttanut mua tosi paljon, että oon saanut seurata päivittäin taidokkaita ratsastajia. Niitä seuraamalla oppii tosi paljon istunnasta. Lisäksi on ollut hyvä, kun oon saanu ratsastaa erinlaisia hevosia ja täytyy kyllä sanoa, että kyllä pienemmät hevoset on mun lemppareita. Jos säkäkorkeus lähenee jo 180 senttimetriä, tulee ratsastukseen jo paljon enemmän haasteita. Mulle ei tarvi liikaa haasteita nyt antaa, kun ihan tarpeeksi haastetta uudenlaisen istunnan opettelemisessakin.

Eli tällaista täällä tänään! Tosi hyvä päivä :) Lisäksi oli ihana ilma koko päivän ja sellanen pirtee olo.
Meillä on tosiaan tänä viikonloppuna sekä seuraavana kisat meidän tallilla. Tänä viikonloppuna on tämän alueen kisojen mestaruudet ja ens viikonloppuna ranskankielisen alueen mestaruudet. Loppuviikko tulee siis olemaan erittäis työntäyteinen ja viikonloppuna tuskin paljon tunteja kerkeää nukkumaan. Meillä nimittäin on täällä bileet lauantai iltana live-bändin kera ja meidän pitää aloittaa työskentelemään viiden maissa aamulla, koska pitää tehdä tallit ennen kisojen alkamista. En voi oikeestaan ees kuvitella, että mitä kaikkee kisojen järkkääminen pitää sisällään, mut vähän hirvittää. Huomenna meidän pitää koota teltat ravintoloita ja baareja varten. Jaboja meille ei onneks tule, vaan kaikki ratsastajat ajaa tänne joka päivät. Jos olis jabat, niin oltas varmaan alettu laittaa niitä jo kuukausia sitten joten onneksi ei! Kisoissa on sit varmasti ihan sikana hommaa ja C hyppää kaikkina päivinä. Lisäksi kaikki hevoset pitää liikuttaa. Huh huh.. Huomenna mulla on vissiin vapaapäivä, joten saan kerätä vähän voimia tulevaan koetukseen. Mut oon kyllä jo niin vahva kaiken mun kokeman jälkeen, että kyllä mä selviän...

Täällä tulee olemaan kova hälinä viikonloppuna..

1 kommentti:

  1. Ihanaa että saat noita onnistumisen tunteita! Niiden takia ratsastus on ihana harrastus (tai sinun tapauksessasi osittain työ). Toi on ihan totta että muita ratsastajia seuraamalla oppii ja sulla on ilmeisesti ollut ihan mahtava opettaja C siellä (: Toivottavasti viikonloppu ei ole liian rankka, vaan pääsisit vähän nauttimaankin kisahulinasta!

    VastaaPoista