torstai 13. syyskuuta 2012

Uus ulkoasu, uus vuodenaika!

Blogini seuraa luonnollista siirtyy kesästä syksyyn ja nyt se edustaa itseään syksyisellä ulkoasulla! Bannerista saan kiittää Kristaa! Muutenkin värkkäsin ulkoasun kanssa normaalia enemmän ja viilasin pikkujuttuja ;) Mitäs olette mieltä uudesta ulkoasusta? Kommentoikaa lukijat! Oon iloinen kokoajan kasvavasta lukijamäärästä, mutta toivoisin enemmän aktiivisuutta teiltä! Kommentit piristää aina ja ne onkin erittäin tervetulleita! Ei tarvi olla ees mitään asiaa, voi kirjottaa ihan mistä vaan ja kysyä ihan mitä vaan, ihan rohkeesti! Oon varma, että ihmisillä ois kysymyksiä tästä työstä ulkomailla, vaikka siitä voikin paljon lukea myös täältä mun blogista. Oon yksi harvoista suomalaisista bloggaajista, jotka kirjoittelee hevostyöstä ulkomailla, tai sitten muut eivät vain pidä numeroa asiasta :D

Herää myös kysymys, että oisko mun blogissa vielä jotain parannettavaa, joka saisi teidät lukijat aktiivisimmiksi, vai luetteko te edes? On erittäin valitettavaa, että kuinka sitovaa tämä työ täällä on, eikä näin ollen jää paljon aikaa esim. kuvien ottamisella, saati sitten oo energiaa alkaa keksimään erikoispostaus-ideoita (joten niitäkin saa esittää tuolla kommenttiboksissa!) Lisäksi mun innostus tämän blogin pitoon seuraa ihan mun mielialojen mukaan. Tää työ saa mun mielialat kyllä heittelemään melkosta vauhtia, että ei meinaa itse edes perässä pysyä. Haluaisin kuitenkin pitää tän blogin melko positiivisena ja kirjoittaa positiiviseen sävyyn, mutta se voi olla vähän hankalaa jos hautoo sisällään apinanraivoa...

Kuten tuossa jo aikaisemmin mainitsin, on tänne vihdoin tullut syksy. Viime viikolla me saatiin vielä nauttia helteistä, mutta nyt mittari heilahtaa jopa viiteen lämpöasteeseen! Ihmiset alkaa kaivamaan talvitakkejaan kaapeista ja hevosten loimivarustus uusitaan. Täytyy kyllä myöntää, että kyllä +12 astetta päivällä tuntuu viileältä ja mun piti tänään laittaa fleece päälle. Eli se siitä suomalaisesta sisusta! Mut tää on nyt ihan vaan tottumiskysymys ja sitäpaitsi täällä länsieuroopassa kylmyys tuntuu ihan eriltä mitä suomessa ja se on kyllä ihan erinlaista.
Ratsastaessa silti onnistun aina jotenkin pääni kastelemaan, mutta syytän siitä kyllä ihan vaan mun charles owenia. Nätti päältä, mutta hautova sisältä! Seuraavana kesänä en kyllä enää sillä ratsasta, vaan ostan kesäkypäräksi jonkun kunnolla ilmastoidun.
Ratsastin tänään sellasen suloisen irlantilaisen ruunan Last Tycon. Se oli näppärä tapaus! Huomenna myös sen ratsastamista ohjelmassa ja toivon, että saisin sen vähän paremmin kuulolle mitä tänään. Eilen ratsastin pikkuori Cuba Libren ja en saanu sitä liikkumaan mihinkään. Mun ratsastamisessa ei oo tarpeeksi energiaa. Hevoset alkaa testailemaan mua ihan liikaa. Oon saanut nyt muutamia istuntatunteja, mutta musta vaan tuntuu, että niiden jälkeen en oo enää oppinu käyttämään mun istuntaan. Ehkä se on vähän parantunut, mut tuntuu että en saa hevoseen enää niin hyvää tuntumaan. Oon nyt ihan sekaisin kaikista istuntaneuvoista, kun tuntuu et kaikki on ristiriidassa keskenään.

Mulla alkaa nyt taas tää teksti heittämään silmissä, että alan liikaa jo pyyhkimään tekstiä, kun tulee niin paljon kirjotusvirheitä. Eli ois aika mennä petiin!


11 kommenttia:

  1. Mä tykkään kun kirjoitat mitään kaunistelematta (ilmeisesti?), on hyviä ja huonoja päiviä :) Luen yleensä jokaikisen postauksen mutta useimmiten käy niin etten keksi mitään järkevää kommentoitavaa.

    Jonkinlainen hevosenhoitovinkki -postaus voisi olla aika kiva?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin ja unohtui sanoa, että kiva uusi ulkoasu ja nätti banneri! Tekstikenttä voisi olla hitusen leveämpi ehkä ja nuo sivupalkin gadgetit jotenkin erilailla asetetut. Nyt todella täyteen ahdetun oloinen ainakin omalla näytöllä :(

      Poista
    2. Joo no joskus tulee kirjotettua liiankin suoraan ja rehellisesti negatiivisista asiota, mut se helpottaa, koska niitä ei pysty ääneen sanomaan..

      Poista
  2. Hiljattain löysin tämän blogin ja tosi mielenkiinnolla luen näitä. En ole kahlannut loputtomiin taaksepäin, joten en tiedä miten tarkkaan olet kaikesta selittänyt.

    Yksi erikoispostausidea voisi olla suomalaisen ja ulkomaisen hevosenpidon erot ja samankaltaisuudet. :)

    VastaaPoista
  3. Hienon bannerin oot saanut! :)

    Mä kyllästyin omaan Oweniini jo toukokuussa ja ostin sitten Lamicell Transformerin kun en toiseen tyyriiseen kypärään viitsinyt investoida. On ollut hyvä kesäkypärä :)

    VastaaPoista
  4. Onko sulla tiedossa jotakin lomaa tai vapaa päiviä tässä jossain vaiheessa? :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tän vuoden puolella ei, mut maaliskuussa olis tarkotus ottaa vähän lomaa ja karata suomeen :D

      Poista
  5. Olisi mielenkiintoista nähdä kuvia erikoisvarusteista mitä siellä käytetään, eritoten kuolaimet yms millaisia ei tule Suomessa vastaan. :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kuolaimet täällä ei paljon eroa siitä mitä suomessa käytetään, et mennään ihan kolmipaloilla :) Erikoisia varusteitakaan ei kauheesti käytetä, mut saksassa niistä sekä erikoisista kuolaimista olis kyllä tullu pitkä postaus!

      Poista
  6. Sul on mahtava blogi! Vast muutama päivä sit löysin tän, ja alusta asti lukenut.. en malta lopettaa! :)
    Videoita jos sais lisää!

    VastaaPoista