perjantai 15. kesäkuuta 2012

Hieno Exelle!

Tänään on ollu helle! Oon jo melko ruskea ja huomenna ajattelin rohkaistua laittamaan topin päälle, koska luvattu jälleen +30 astetta.

Eilen kävin Exellen kans maastossa ja se oli ihan jees, vähän pörhö, mut varmaan kaverin kans parempi. Tänään se oli kentällä tosi hyvä. Vaikka olikin helle, se silti jakso keskittyä kokoajan. Nyt sillä meni laukanvaihto vasemmasta oikeaan paljon paremmin sekä laukka rullas oikeassa kierroksessa paremmin. Vasempi puoli on sille jotenkin vahvempi, joten ei auta kuin alkaa treenaamaan oikeaa puolta sitäkin enemmän. Vitsi ois tehny mieli hypätä sillä sellasta ristikkoa joka oli kentällä, ehkä vielä joskus... W autto mua Exellen kans vähän ja siltäkin kuulin ne samat jutut, eli pohkeet kylkiin, hartiat taakse ja ohjat lyhyemmiksi! Mun pitää kyllä nyt alkaa ihan kunnolla treenaamaan mun istuntaa, koska ei tuu mitään jos kokoajan saa kuulla ne samat virheet! W on belgialainen poika ja se seurustelee C:n tytön kans. Se on tosi kiva ja juttelee ja auttaa aina.
Aamulla käytiin myös maastossa, minä menin sellasella pienellä ruunalla ja sit Kr (Slovakialainen tyttö) meni sellasella vähän pörhöllä orilla. Mun ratsu oli tosi kiva, mut sen orin pörhöilyt sai senkin vähän hermostumaan välillä. Käytiin tunnin lenkki joka meni metsässä ja mentiin paljon ravia. Oli ihanaa!
Lisäksi juoksutin yhen omista ja yhen myyntihevosen. Ei siinä silleen mitään vaikka joutuu nuita myyntihevosiakin liikuttamaan jos on aikaa, mut periaatteessa mulle kuuluu vaan C:n 6 hevosta ja Exelle.
Coco (Ranskalainen tyttö) kävi tänään Carubinan kans kisoissa ja ne oli tamman ekat kisat ja 100 cm. Pienestä on hyvä alottaa! Carubina oli kuulemma ollu ihan hullu rekassa ja telonu vähän jalkaansakkin :s Vielä se ei ainakaan turvonnu tai mitään. Lisäks tänään kävi toinen pieni onnettomuus kun olin pesemässä Calistaa. Se oli ihan outo ja yhtäkkiä säikähti niin paljon, että ryntäs vaan pesupaikalta pois, ei se kuitenkaan irti päässy kun oli kahelta puolelta kiinni, mutta se veti niin kovasti, että oli sit pesarin ulkopuolella ihan solmussa narujen ja riimunsa kanssa, että ei pystyny enää vetämään ja riimu tukki hengitystiet. Ei saatu sitä irti kun aukastiin riimu päältä, sillä kaikki paine sillä oli turvassa. Piti sitte irrottaa narut seinästä ja riimu turvan alta. Sen jälkeen laitettiin tamma takas pesarille ja pestiin loppuun joten toivottavasti sille ei tuu nyt mitään kammoa. Mulla turpos vähän käsi kun mulla oli letku kädessä kun se veti sen paniikin ja se letku lähti sitte sen mukana. Toivottavasti Calistalla ei oo huomenna pää kauheen jumissa, kun sille tulee asiakkaita.

C tulee sunnuntaina ja mulla on sillon vapaapäivä. Kiva saada pomo takaisin ja alkaa työskentelemään normaalin rutiinin mukaan ja ens viikonloppuna on vissiin kisatki :)

Mä lähen laittamaan hevosille loimet päälle ja sit nukkumaan! Tässä vielä pari kuvaa mun ja Exellen maastoreissulta.

                                                   Ihania maisemia!
                                                   Omaa maata edustamassa ;)

1 kommentti: