sunnuntai 30. joulukuuta 2012

I wish i had a fashion blog!

Otsikko kertoo kaiken! Joskus toivoisin, että mulla olis muotiblogi jossa voisin rajattomasti esitellä ostoksiani yms. Mutta otan nyt sen riskin ja postailen välillä vähän ohi aiheen! Tämä on mun blogi ja mun elämä ei ole pelkästään tallilla olemista! Yks mun puolista on eläinrakas ihminen, joka ei välitä miltä näyttää muiden silmissä, mutta toinen puoli on itsestään hieman epävarma tyttö joka rakastaa shoppailua ja pukeutumista sekä laittautumista. Vihdoin tienaan rahaa sen verran, että saan ostettua itselleni jotain kivaa enemmän kuin kerran vuodessa. Nuorempana mulla ei ollut siihen mahdollisuutta. Oikeastaan kaikki mitä omistan, on omalla rahalla hankittua ja raha on kovalla työllä hankittua. Kait tämä on jotain terapiaa mulle. Mulla ei ole paljon ystävyyssuhteita rakkaussuhteista puhumattakaan ja 90% mun päivistä menee tallissa ratsastuskamppeet niskassa. Lisäksi ympärilläni on varakkaita hyvin pukeutuvia ihmisiä, joten osaksi mulla on myös paineita. Mutta tämä on vaan mun yksi luonteenpiirre. Ajattelen joskus liikaa muiden ihmisten mielipidettä.

Toivon,että nämä postaukset ei aiheuta lukijoissa negatiivisa fiiliksiä. Tallielämästä ei aina ole postattavaa ja tällaisia postauksia myös teen mielelläni. Eli siis jos ei kiinnosta tämä aihe, niin voi olla lukematta ja odottaa seuraavaa hevospostausta, joita suurin osa blogini postauksista kuitenkin on! Tästä arjesta täällä ei vaan kauheasti nyt talvella ole postattavaa ja ei jaksaisi toistella samoja asioita.

Mutta nyt tuon pienen alustuksen jälkeen mennään asiaan ja haluaisin vähän esitellä mun ale-ostoksia! Kävin torstaina bernissä ja ihmisiä oli niin paljon, että jopa taisin mainita inhoavani Berniä... Mutta se on jotain ihan kamalaa mennä bernissä ruokakauppaan! Siellä on aina kauhea tungos! Jotenkin tuntuu, että ei edes löydä mitään, kun se ihmispaljous alkaa vaan hermostuttamaan. Mulla on ikävä Haukiputaan markettaja joissa saattoi joskus olla ostoksilla yksinkin.

                         Keinonahkaiset korolliset kengät, ei ollut alessa, mutta maksoin vain 39,90
                                 Musta söpö laukku kultaisilla yksityiskohdilla, alessa 39,90
                                                            Beige napillinen neule 24,90
  H&M:n miesten puolelta sininen palmikkoneule 24,90. Tällaista olen metsästänyt kauan! Tää on täydellinen,  niin ratsastukseen, kuin farkkujen kanssa
                         Yksi kolmesta ostamastani huivista, yhteensä maksoin niistä parikymppiä
                  Helyjä muutamalla frangilla
                                                                 Lisää rannekoruja
                                                                                  Sormus

Bernissä on tosi paljon kauppoja, joita ei suomessa ole! Kenkäkauppoja on monia ja osa niistä tosi halpoja ja kenkävalikoimat on valtavat! Tällaisia haluaisin suomeenkin! Kenkien laatu ei ole mikään paras, mutta valikoimat on niin suuret, että mukaan voisi ottaa ainakin 10 paria kenkiä.
Lisäksi on muutama vähän halvempi New Yorkerin kaltainen vaatekauppa joissa valtavat valikoimat ja kohtuulliset hinnat. Suomeen on ilmeisesti tullut yksi New Yorker ja toivottavasti sellainen saataisi myös pohjois-suomeen, sillä itse tykkään kys. kaupasta paljon.
Shoppailemaan mennessä yritän karttaa H&M:ää, koska se on suomessakin, mutta jostain syystä sitä aina jotenkin eksyy sinne tuttuun ja turvalliseen.
Stokkan kaltaisia isoja liikkeitä täällä on myös muutama, mutta ne on valtavia ja kerroksia on viidestä kuuteen! Vaatemerkkejä on tusinoita, mutta hinnat vähän kalliimpia.

Haluan vielä kehua uusia kingslandin softshell ratsastushousujani. Aluksi ne tuntui jalassa vähän kankeilta, mutta ne ovat osoittautuneet tosi lämpimiksi ja mukaviksi housuiksi! Ainut miinus kahisevasta äänestä kävellessä, mutta pitäs varmaan koittaa vähän laihduttaa reisiä.. Ongelma siinä vain olis se, että housut olis sen jälkeen liian isot, sillä ne on nyt jo melko väljät. Mut veikkaan, että ensi talvena suomessa nuo housut tulee olemaan mun aarre, kun sinne alle mahtuu vielä pitkiä kalsareita varmaan kahdet. Ja en ole koskaan ollut topparatsastushousujen ystävä.

Huomenna on sit uudenvuoden yö ja meillä on täällä tallilla jotkut bileet, joihin tulee melko paljon porukkaa! Vaatteet pitäisi vielä miettiä valmiiksi, mutta mietin vihreää pitkää neuletta, farkkuleggingsejä ja nuita uusia kenkiä. Uuden vuoden lupaus itselleni on se, että suomen loman jälkeen alaa hillitön rahan säästäminen ja kaikki turhat kulut pitää jättää pois. Lisäksi se ikuinen kesäkunnon hankkiminen on taas yksi lupaus, mutta se nyt on jokavuotinen..

Mut hei lukijat, minkälaisen postauksen te haluaisitte?
Mulla ei ole nyt heppahommista mitään erikoista kerrottavaa :( Ziezo tuli takaisin klinikalta, kun sillä oli se jalkaonnettomuus walkkerissa. Se on nyt ollut viikon karsinassa ja vielä toinen viikko olis edessä. Siltä lähti melko iso nahkapalanen irti ja haava on siis avonainen ja vieläpä verta vuotava, joten sillä on vielä jalka paketissa. En oo ratsastanut Zamiraa 4 päivään. Olin eilen tosi masiksessa kun kuulin, että se annettiin jo toista kertaa peräkkäin yhdelle miehelle ratsastettavaksi, koska se halus ratsastaa tyttärensä kanssa yhdessä. Torstaina mulla oli iltapäivävapaa ja en silloinkaan sitä ratsastanut. Tänään on sunnuntai ja hevosia ei ratsasteta. Heti alkaa ihan masentamaan kun ei sen selkään pääse ja näkee muut ratsastamassa sitä. Mut kait mun pitää totutella elämään ilman sitä, kun jossain vaiheessa se kuitenkin lähtee, se nyt on puhdas fakta.
Oon mä kuitenkin ratsastanut nyt joka päivä, kun me ollaan käyty maastossa, mutta en sen kummempaa.

Tasan 3:n viikon päästä suomeen lomalle! Oon niin innoissani ja nämä kolme viikkoa menee ihan helposti, "keep calm and carry on" pitää hokea itelleni ja kolme viikkoa menee alta aikayksikön! Oon niin mielissään siitä, että pääsen taas näkemään perhettä ja kavereita ja rentoutumaan. Pääsen näkeen salkkareita telkkarista, syömään makuunin irttareita, käymään saunassa ja tekemään kaikkea kivaa kaikkien ihanien ihmisten kanssa! Sekä luultavasti lihomaan..

Mutta toivotan jo tässä vaiheessa kaikille lukijoille erittäin hyvää uuttavuotta ja suosikoon onni jokaista ja olkoon ilo elämässänne! 2013 here we come!!

7 kommenttia:

  1. Kuopiossa Matkuksen kauppakeskuksessa on New Yorker. Ihan paras <3
    Sun pitää himmata siinä kohtaa kun olet menossa pohjoiseen :)

    VastaaPoista
  2. Kiva postaus, ei mua ainakaan haittaa vaikkei blogin aihe olis niin tarkkaan rajattu :)

    VastaaPoista
  3. Ihanat kengät! :) Kirjottelet siitä mistä haluat, ei se kivaa blogia huonoksi muuta :)

    VastaaPoista
  4. Ei haittaa yhtään vaikka tällasta tuliski aina välillä, ihan kivaa vaihtelua vaan :) Ja hyvää uutta vuotta sullekin, tykkään paljon sun blogista c:

    VastaaPoista
  5. Sulla on tosi kiva tyyli :) noitaki ostoksia katoin ihan innoissaan "mullekki tommonen ja toi ja toi... Tai oikeestaan kaikki" :D eli näitä tosiaan ihan mielellään lukee näitä ei-heppapostauksia. Kyllä se kolme viikkoa menee nopeasti jos ei koko ajan ajattele sitä lomaa ;)

    VastaaPoista
  6. Myös Tampereen (Lempäälän) Ideaparkissa on New Yorker.
    hevosista poikkeavat postaukset ei haittaa tippaakaan, voisitkin yleisesti kertoa millaista on asua suomalaisena ulkomailla, kuinka sut otettiin alunperinkin sinne vastaan ja onko ihmiset siellä kiinnoastuneita sun kotimaasta tai mitä Suomesta tietävät :)

    VastaaPoista
  7. Mä ainnakin tykkään lukea heppapostausten lisäksi ihan yleisiäkin juttuja! Tykkään paljon kattoa esim. ostoksia ja kuulla eri maiden tavoista ja muista, joten jatka vaan samaan malliin! (:

    VastaaPoista