perjantai 14. joulukuuta 2012

Vuosi 2012 pähkinänkuoressa

Mulla ei nyt ole kauheasti erikoisempaa kertomista tästä viikosta, joten kirjoitan vähän laajemman postauksen tästä vuodesta. Saa nähdä mihin asti pääsen, kun nyt jo meinaa väsyttää!

Tammikuun ensimmäinen päivä lensin belgiasta saksaan ja palasin töihin samalle tallille jolla työskentelin aikaisemmin 10 kuukautta. Tammikuu oli kisoissa ravaamista ja se oli niin pain in the ass talvella! Hoidin siis hevosia venäläiselle naiselle ja hevosia oli 5 kappaletta.



Helmikuun 13 päivä me lähdettiin  kohti espanjaa ja sunshine touria 12 hevosen voimin. Kokonaisuudessaan tämä reissu kesti about 7 viikkoa ja tää aika oli jotain niin mahtavaa! Tuli nähtyä ja koettua niin paljon, että huhhuh! Sellanen haukeus tulee kun sitä ajattelee, koska siellä oli niin kivaa, mutta myös niin rankkaa. Olis kiva kokea se vielä uudestaan joku päivä, mut jotenkin tuntuu, että ei tule tapahtumaan. C ei sinne mene ja ens kevät on mun viimenen kevät näissä hommissa.



Maaliskuun lopussa me sitten vihdoin palattiin rankasta reissusta saksaan ja olo oli samalla helpottunut ja haikea. Olin saksassa vain muutaman päivän, sillä olin päättänyt palata takaisin suomeen. Tähän aikaan olin ihan varma, että jäisin suomeen ja etsisin jotain töitä. Lomailuani muutaman viikon, mieleni kuitenkin muuttua ja päätin alkaa taas etsimään töitä ulkomailta. Löysin paikan saksasta ja lähdin sinne toukokuun alussa lomailtuani jo kuukauden päivät. Työpaikka ei kuitenkaan vastannut odotuksiani ja palasin kotiin viikon jälkeen. Jatkoin lomailua vielä toisen kuukauden verran, kunnes kävin ammattikorkean pääsykokeessa ja lähdin sitten tänne sveitsiin. Tämän paikan löysin jo saksassa ollessani, mutta mua odotettiin kuukausi.
Huhti- ja toukokuun siis vietin suomessa. Oli ihanaa vaan henggailla ja ottaa rennosti, mutta kyllä se pidemmän päälle alkoi ärsyttämään ja oli taas ihana palata töihin

Kesäkuun alussa tulin tänne sveitsiin. Koko kesäkuun taisin ratsastaa Exelleä, koska oli helppo antaa mulle helppo ja rauhallinen hevonen ratsastettavaksi, koska en ollut vielä niin varma ratsastaja siihen aikaan. Meillä meni ihan kivasti alussa, mutta sit musta alkoi tuntumaan, että se ei ihan riitä mulle ja en kehity sen kanssa tarpeeksi.
Lisäks kesäkuussa alkoi kunnon helteet ja tuli rusketuttua!

Heinäkuussa meillä oli ensimmäiset koko viikonlopun kestävät kisat joissa olin mukana. Lisäksi aloin ratsastamaan Tassinaa ja opin ratsastuksesta taas vähän lisää! Myös maastoiltiin paljon.


 Tassinaa kerkesin ratsastaa jonku about kuukauden, mutta sitten se lähti ja mä jäin ilman hevosta. Olin varmaan jonku muutaman viikon kokonaan ratsastamatta, maastoilua lukuunottamatta!

Elokuussa oli aivan järkky helteet! Olin vähän palanut ja työskenteleminen oli välillä yhtä tuskaa! Aamulla piti aloittaa klo 5 ja laittaa hevoset laitumelle pilkkopimeässä. Oli melko rankka kuukausi. Elokuussa ratsastin ensimmäistä kertaa Zamiralla, mutta vain maastossa ja myöskin tipuin siltä maastossa.


Syyskuussa me käytiin viikonlopun kestävissä kisoissa ja meillä oli kisat täällä omalla tallilla kahtena viikonloppuna ja se oli melko rankkaa aikaa ja pitkiä päiviä tuli tehtyä. Se oli kuitenkin taas yhenlainen aivan mahtava kokemus!


Lokakuun alussa mulla oli synttärit ja aloin ratsastamaan Zamiraa 6 kertaa viikossa. Mitään ihmeellisempää ei tapahtunut, paitsi että käytiin kansainvälisissä kisoissa C:n tytön kans. Zamiraa oli alusta asti tosi kiva ja helppo ratsastaa, koska C ratsasti sitä jonku pari kuukautta sitä ennen. Lokakuussa oli vielä muutamia ihania aurinkoisia päiviä ja kentällä pystyi vielä ratsastamaan. Lämmintä parhaimmillaan +20.
Loppukuusta tuli ensilumet ja hevosetkin klipattiin.


No marraskuuhan nyt oli tyyliin eilen ja siitä ei nyt mitään kirjoittamista ole. Kolmena keskiviikkona me käytiin kisoissa tuossa naapurikylällä, mutta ei mitään sen ihmeellisempää. Edelleen ratsastin Zamiraa päivittäin ja sama meno jatkuu vielä nyt joulukuun alussakin, mutta se tulee muuttumaan ens viikolla :( Kun se siirtyy toiselle ratsastajalle hyppytreeniin ja jos se ei nyt ala hyppään, niin se lähtee pois.. Mutta hyiii en halua edes ajatella sitä, se ahistaa mua jo valmiiks :((



tuo hevonen on mun soulmate <3 maailman ihanin luonne.

1 kommentti: