maanantai 14. tammikuuta 2013

Päivittelyä

Pakko nyt katkaista tää blogin hiljaiselo ja tulla kirjoittelemaan jotain!

Torstaina mulla oli iltapäivä vapaa yhdessä meidän toisen groomin kanssa. Me ajettiin berniin ja käytiin ensin Felix Buchlerin suuressa hevostarvikeliikkeessä josta mukana tarttui uudet ratsastuskengät ja ratsastushanskat.

Kengät maksoivat 139 chf ja hanskat olivat 19,90
Kengät vaikuttaa ihan kivoilta, mutta sisäpuoli on melko liukas, mutta eiköhän nuihin totu. Nyt pitää sitten luopua mun vuoden vanhoista ariatin kengistä joista maksoin 260 euroa, koska pilasin ne liiallisella kävelyllä ja tallihommilla. Uudet kengät saavat pysyä ainoastaan ratsastuskäytössä!

Heppatarvikeliikkeen vieressä oli isoa Media Markt ja sieltä tarttui mukaan muistitikku ja greyn anatomian 7 tuotantokausi. Mulla tuli muistikatko, että minkä kauden olen katsonut viimeksi ja harmikseni olen jo nähnyt tuon 7 kauden ja joskus viime keväänä, joten melko tuoreena mielessä. Pitää katella suomesta
kahdeksannetta tuotantokautta...

Lauantaina me käytiin illalla spaghetti factoryssä syömässä hyvät eväät ja siitä jatkettiin istumabaariin coctailit juomaan ja myöhemmin isoisiin bileisiin. Siellä oli tosi kivaa musaa ja aivan sikana porukkaa, mutta mulla ei ollut party mood ja olin pukeutunut vähän epäbilemmäisesti, koska en tiennyt, että me ollaan menossa tanssimaan. Meinas sittä vähän villaneuleessa tulla hiki siellä täyteen ammutulla tanssilattialla!

Eilen olin sit ihan finaalissa aamulla 4-tunnin yöunien jälkeen, mutta onneks mulla oli aamutallin ja hevosten kävelykoneeseen laittamisen jälkeen loppupäivä vapaata. Ensin nukuin kolmen tunnin päiväunet ja loppupäivän katsoin koneelta leffoja ja nettitelkkarista uusimman salkkarijakson sekä lauantaisen putousjakson. Sunnuntai on aina vähän masispäivä. Olis niin kiva olla sunnuntaisin kotona perheen luonna koko päivä. Yksin on joskus niin ankeeta! Mutta tämän viikon sunnuntaina olen kotona perheen kanssa! Nimittäin lennän suomeen sunnuntaina :) Meen lauantaina Zurichiin entisen työkaverin luokse yöksi ja aamulla sit puoli 7 lennän Zurichista Tukholmaan ja sieltä sitten 4 tunnin odottelun jälkeen suoraan Ouluun.
Oon oottanu tätä jo niin kauan ja oon ihan täpinöissä!

Tänään oli melko normi päivä, paitsi että melkein lensin hevosen selästä. Ziezo on nyt alkanut kävelemään sen onnettomuuden jälkeen ja tänään sit kävelin sitä selästä käsin, mutta se meinas nakata mut alas ja veikkaan, että se oikeasti yritti. Yhtäkkiä käynnissä se käänty toiseen suuntaan ja veti kauheet pukit ja mä lensin kaulalle. Pääsin sit onneks takas satulaan, mut Ziezo lähti laukkaamaan ja veti vilä pari pukkia. Ohjasin sen sit nurkkaan ja sain pysähtymään ja hyppäsin saman tien alas selästä. Ensinnäkin se on vasta nyt alkanut kävelemään, eikä se saa ravata tai laukata ja en halua ottaa mitään riskejä nyt just ennen mun suomen lomaa! C sit hyppäs sen kyytiin ja se ei tehnyt mitään typerää. Mut se vaan aisti mun hermostuneisuuden, koska tiedän että se hevonen osaa olla joskus vähän asshole ja nyt se on ollu karsinassa jonku 3 viikkoa. Se on todellinen asshole joka käyttää tilaisuutta hyväkseen jos suinkin voi.
Iltapäivällä ratsastin Zamiran ja sillä oli paljon virtaa. Alkukäynneissä se 2 kertaa teki jonku ihme loikan ja kilju samaan aikaan, ei se siis mitään pukkeja vetänyt, mut silleen paikallana pompahti tai vastaavaa. Se aina kiljuu tuolleen jos se on vähän liian innoissaan. Sit kerran se vähän took off kun mun piti ohittaa hevonen melko läheltä, mutta muuten se oli tosi kiva ja rento koko ratsastuksen ajan ja kuunteli hyvin mun apuja! Huomenna meillä on taas C:n kouluvalkka.

7 kommenttia:

  1. Mäkin vihaan sunnuntaita täällä. Kaikki on kiinni ja monet kaverit asuu niin kaukana.. Sunnuntaisin miettii usein että kumpa olis suomessa.
    Viikon oon nyt taas ollut täällä joululoman jälkeen ja 4vko päästä pääsen uudelleen Suomeen :) ihanaa kun täällä on kouluissa paljon lomia :p

    VastaaPoista
  2. Toivottavasti olis kuva-/videomateriaalia huomisesta valkasta (:

    VastaaPoista
  3. Haha, tää oli jotenkin hauska lukea kun seassa oli englantia siellä täällä. :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. hehe, joitain asioita on vaan helpompi sanoa englanniksi :D

      Poista
  4. haluaisin itse kokea juuri saman mitä sinä olet kokenut nämä vuodet maailmalla. Minkä ikäinen olet ja kuinka löysit ensimmäisen paikkasi? Olisiko tiedossa tallia missä etsitään hevosenhoitajaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Oon 21 ja ensimmäisen työn löysin suhteilla ja nykyisen netistä :) en tiedä mitään paikkaa tällä hetkellä, mutta netistä niitä löytyy pilvin pimein! Tässä linkki:
      http://www.yardandgroom.com/

      Poista